„Kaip pasiklosi, taip išmiegosi“, arba sudėtingas čiužinio pasirinkimas

Šią lietuvių tautosakos patarlę vis dar nesunkiai galima pritaikyti ir šioms dienoms. Miego kokybė – itin svarbus rodiklis, nagrinėjant žmogaus sveikatą bei psichologinę būseną. Štai, jeigu ilgą laiką miegame ant netinkamo čiužinio – per kieto ar per minkšto – ilgainiui pajusime, kad kasdien jaučiamės nepailsėję ir pernelyg pavargę. Išsimiegoti už kelias nemiegotas naktis sunkiai įmanoma, lengviau yra pakeisti čiužinį ir miego įpročius. Šįkart – apie čiužinius. Kaip kada ir kokį jį rinktis?

Kokybiškas miegas šiandien – prabanga

Apie saldų miegą, tarsi ant pūkuoto minkšto debesies šiandien svajoja bene kiekvienas. Tačiau pernelyg daug žmonių šiandien skundžiasi nekokybišku poilsiu – jie pabunda pavargę ir dėl to kaltina darbą arba mėnulio fazę. Iš tiesų, viena iš pagrindinių priežasčių, kodėl negalima pasigirti kokybišku poilsiu – tiesiog netinkamas čiužinys. Nuolatiniame skubėjimo ritme poilsis yra labai svarbus ir miegas bet kur (pavyzdžiui, ant nepatogios svetainės sofos) tikrai nėra pats geriausias sprendimas, norintiems geriau pasilsėti.
Tiems, kurie gyvena ypač įtemptame ritme, nesiūloma sustoti ir ramiai pasidairinėti po miego prekių salonus. Skubantiems žmonėms šiandien yra sprendimas – čiužiniai internetu. Aišku, ant jo neatsigulsi, kol nenusipirksi, tačiau žinant esmines gero miego taisykles ir asmeninius gulėjimo vietos kriterijus, išsirinkti kokybišką ir patogų čiužinį galima net ir ant jo nepagulėjus. Toliau papasakosime, kaip tai galima padaryti.

Nuo ko priklauso čiužinio patogumas?

Kiekvienas gydytojas, psichologas ir bet kuris sveikatos specialistas pasakytų, kad geriausias čiužinys yra tas, kuris yra patogus ir tinka būtent Jums. Visgi, galbūt ironiška, tačiau nemažai čiužinio pasirinkimo kriterijų yra vienodi ir juos nesunkiai galima pritaikyti didžiajai daugumai žmonių. Trumpai pateikiame esmines čiužinio pasirinkimo gaires.

• Kietumas/minkštumas. Amžina diskusija, kuris čiužinys yra geresnis – kietesnis ar minkštesnis. Sakoma, kad šis aspektas priklauso nuo kiekvieno individualių pojūčių bei mėgstamo komforto. Specialistų teigimu, labai daug komforto jausmo priklauso nuo fiziologinių žmogaus kūno ypatybių. Lieknesniems žmonėms rekomenduojama ieškoti minkštesnio (maždaug 17-18 cm aukščio čiužinio), kenčiantiems nuo viršsvorio – kietesnio čiužinio (aukštis – 20-22 cm).
• Sudėtinės medžiagos. Tiek parduodami įprastuose salonuose, tiek čiužiniai internetu gali būti kelių skirtingų rūšių – poliuretaniniai, lateksiniai, spyruokliniai. Norintiems kokybiško miego, siūloma ieškoti ne spyruoklinio, kaip įprasta, o poliuretaninio čiužinio. Jis leis odai kvėpuoti, be to tarnaus ilgiau nei spyruoklinis.
• Dar vienas aspektas, nuo ko priklauso ne tik čiužino komfortas, bet ir miego kokybė – anatominės čiužinio zonos. Kitaip tariant, tokie čiužiniai turi kelias skirtingas zonas, kurios yra skirtingo kietumo. Kodėl tai svarbu? Toks čiužinys leidžia kūnui prisitaikyti prie miegojimo paviršiaus, paskirstomas spaudimas. Rinktis rekomenduojama 7 minkštumo zonų čiužinį.

Leiskite sau pailsėti bent jau naktį. Įsigykite kokybišką naują čiužinį ir iš naujo džiaukitės gyvenimu, nes jei iki šiol viskas krito iš rankų, labai gali būti, kad dėl visko kaltas netinkamas čiužinys.